همیار توسعه

برترین شرکت طراحی سایت

همیار توسعه

برترین شرکت طراحی سایت

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طراحی سایت حرفه ای، به گونه ای انجام می شود که نتیجه ی آن، وب سایتی با تأثیرگذاری بسیار عالی روی مخاطبان است. معمولا هدف از طراحی سایت شرکتی یا فروشگاهی، بهبود کسب و کار و افزایش فروش است. یک طراح وب حرفه ای می تواند به خوبی، این نیاز مشتری را برآورده نماید.

طراحان حرفه ای، با داشتن مهارت های برنامه نویسی وب و طراحی گرافیکی و با کمک فنون بازاریابی دیجیتال، می توانند وب سایتی خلق کنند که مجموعه ای از تصاویر، محتوای متنی و ویدئوها، اینفوگرافی ها، موشن گرافیک ها و جداول  است، که به خوبی و آراستگی و با هدف بیشترین اثرگذاری روی مخاطب، در کنار هم قرار گرفته اند.

آنچه مشتری از شما میخواهد vs آنچه درست است!

چیزی که در نهایت همه مشتریان به دنبال آن هستند، افزایش فروش و بهبود کسب و کار است. اساسا به همین دلیل نیز، اقدام به طراحی سایت می نمایند.

اما اکثر مشتریان، با قواعد طراحی و فنون بازاریابی دیجیتال آشنایی کافی ندارند. ممکن است مشتری تمایل داشته باشد که لوگوی خود را با ظاهری فانتزی و غیرحرفه ای در وب سایت، به نمایش بگذارد. اما یک طراح وب با تجربه، می داند که ارائه درست و حرفه ای عناصر موجود در صفحات سایت، مهم ترین نقش را در موفقیت آن وب سایت دارد. بنابراین بهتر است طراحان وب، مشتریان خود را به سمت کاری که صحیح است، ترغیب نمایند و از اطاعت بی چون و چرای درخواست های غیراصولی مشتریان پرهیز کنند.

در این مقاله به نکاتی ظریف در خصوص طراحی حرفه ای وب سایت اشاره خواهد شد.

توجه مخاطب را به موضوع اصلی جلب کنید

درصورتی که وب سایتی که مشغول طراحی آن هستید، یک وب سایت شرکتی است، تمرکز اصلی شما، باید بر معرفی خدمات و محصولات شرکت باشد. اگر وب سایت، یک فروشگاه آنلاین است، بایستی ، محصولات را به طور جلب توجه کننده و جذاب، در صفحه اصلی معرفی کنید.

اگر وب سایت، یک مجله اینترنتی است، باید مطمئن شوید که پست های بلاگ و دسته های مطالب، به خوبی دیده شده و توجه مخاطب را به خود جلب می کنند.

تنها از تبلیغات مرتبط با موضوع سایت استفاده کنید

تنها از تبلیغات مرتبط با موضوع سایت استفاده کنید

اگر قصد دارید از طریق وب سایت، کسب درآمد نمایید، بهتر است تنها تبلیغاتی را که با موضوع سایت در ارتباط هستند، درج نمایید. به عنوان مثال اگر وب سایت شما، یک سایت خبری و در حوزه تکنولوژی است، می توانید تبلیغات فروشگاه های موبایل و لوازم جانبی را در آن قرار دهید. اما اگر موضوع وب سایت شما، معماری و طراحی دکوراسیون است، قرار دادن تبلیغات فروشگاه موبایل، کار درستی نیست.

از تبلیغات در حد معقول استفاده کنید

احتمالا شما هم وب سایت هایی را که مملو از بنرهای تبلیغاتی چشمک زن هستند، دیده اید. تماشای محتوای چنین وب سایت هایی، به دلیل حجم غیرعادی تبلیغات، بسیار خسته کننده و آزاردهنده است. مخاطبان چنین وب سایت هایی، معمولا ترک کردن سایت را به خواندن مطالب آن ترجیح می دهند.

بهتر است به مخاطبان خود احترام گذاشته و به اندازه ای از تبلیغات استفاده کنید که باعث دلزدگی آنها نشود.

از پالت رنگ مشخص استفاده کنید

از پالت رنگ مشخص استفاده کنید

با توجه به موضوع وب سایت می توانید رنگ اصلی و رنگ های فرعی را انتخاب نمایید. بهتر است از تعداد زیادی رنگ در طراحی سایت استفاده نکنید، چرا که ظاهر سایت شما را آشفته و بی نظم نشان می دهد.

بهتر است اصطلاحاً "پالت رنگ" داشته باشید. برای انتخاب پالت رنگی مناسب می توانید پس از انتخاب رنگ اصلی، به سایت هایی مانند ColorPalettes.net مراجعه کرده و رنگ های هماهنگ با آن را پیدا کنید.

هنگامی که پالت رنگی مناسب را یافتید، در طراحی صفحات به آن وفادار باشید و تنها از رنگ های موجود در پالت خاص وب سایت خود استفاده کنید. به این ترتیب، برای وب سایت، شخصیتی ویژه خلق می کنید که باعث تأثیرگذاری قوی بر مخاطب و ایجاد علاقه در آنان خواهد شد.

رنگ بندی صحیح را انتخاب کنید

برای انتخاب رنگ بندی وب سایت، ابتدا به موضوع آن توجه کنید. گاهی لازم است برای ایجاد جلوه ای باوقار و نفیس، از رنگ هایی با تم تیره استفاده کنید. گاهی لازم است برای ایجاد حس هیجان و شادی، از رنگ های تند و گرم استفاده کنید. شاید هم گاهی اوقات، برای ایجاد حس آرامش، رنگ های ملایم و روشن را به کار ببرید.

شناسایی وب سایت را برای مخاطبان آسان تر کنید

هنگامی که یک بازدید کننده وارد وب سایت می شود، نگاهی اجمالی بر محتوای صفحه می اندازد تا موضوع کلی و سبک و سیاق محتوای سایت را درک کند. او تنها چند دقیقه از زمانش را به این کار اختصاص می دهد.

این چند دقیقه (معمولا پنج دقیقه)، فرصتی کوتاه و طلایی برای معرفی وب سایت به مخاطب است. بنابراین بهتر است، مهم ترین اطلاعات را به طور برجسته و جلب توجه کننده به مخاطب نمایش دهید. از تگ عنوان (هیدینگ 1 و 2 ) برای نمایش مطالب مهم و عنوان ها استفاده کنید.

 

[ux_banner bg="23624"]

[text_box width="35" animate="flipInX" position_x="95" position_y="5"]

[button text="طراحی سایت اختصاصی" visibility="hide-for-medium"]

[/text_box]

[/ux_banner]

متن ها را با پاراگراف های کوتاه نگارش کنید

هیچ چیز برای خواننده، خسته کننده تر از یک پاراگراف بی پایان و بلند نیست. نگارش متن در قالب پاراگراف های کوتاه، کمک می کند تا خواننده بتواند درک بهتری از متن داشته و آسان تر آن را بخواند.

حتما از زیر عنوان ها (عنوان های فرعی) در تولید محتوا استفاده کنید تا خواننده در مورد محتوای پاراگراف پیش رو، اطلاعاتی کلی کسب کند.

فرم های ثبت نام را تا حدامکان ساده طراحی کنید

فرم های ثبت نامی که اطلاعات زیادی را از مخاطب میخواهند، چندان مورد علاقه بازدید کنندگان قرار نمی گیرند. درصورتی که فرم ثبت نام، اطلاعات غیر معمول و بیش از حدی را از کاربران طلب کند، نرخ ثبت نام بسیار پایین می آید.

بنابراین بهتر است هنگام ثبت نام، به دریافت ایمیل، شماره تماس اختیاری و نام اکتفا کنید.

در تولید محتوا سیاست درستی در پیش بگیرید

بهتر است تنها مطالب ضروری و مورد علاقه خوانندگان را درج کنید. از اطناب و طولانی کردن بیش از حد پست ها پرهیز کنید. فراموش نکنید که در میان متون طولانی از تصاویر و ویدئو ها استفاده کنید تا نوشته شما خسته کننده نشود.

همچنین به موضوع کلی سایت توجه داشته باشید و از درج مطالب غیر مرتبط پرهیز کنید.

////

در انتخاب کلمات و جمله بندی ها دقت کنید

در نگارش متن نهایت دقت را به کار گیرید.هنگام درج محتوا از کلمات و فرم نگارش درست استفاده کنید. در صورتی که به نگارش روان و بدون غلط تسلط ندارید، حتما از افراد متخصص در حوزه تولید محتوا و نگارش مطالب وب،کمک بگیرید.

 

[ux_banner bg="23625"]

[text_box width="59" animate="flipInX" position_x="100" position_y="5" visibility="hide-for-medium"]

ما برای شما محتوایی مطابق با نیاز مشتریانتان تولید میکنیم

[button text="تولید محتوا سئو شده" color="secondary"]

[/text_box]

[/ux_banner]

 

از کلمه کلیدی در حد معقول استفاده کنید

شاید سال ها پیش، استفاده بیش از حد از کلیدواژه ها، برای سئوی سایت، مفید بود. اما اکنون این طور نیست. در حال حاضر رضایت خوانندگان، مهم ترین فاکتور گوگل، برای رتبه بندی و سئو سایت هاست.

طبیعتا استفاده غیرعادی و بیش از حد از کلیدواژه ها، متن شما را خسته کننده و زننده خواهد کرد. در این صورت خواننده علاقه ای به خواندن متن نخواهد داشت و سایت را ترک می کند.

در استفاده از کلمه کلیدی، طبیعی عمل کنید. تنها در جملاتی که امکان استفاده از این کلمات وجود دارد، آنها را درج کنید.

منوی سایت را به درستی طراحی کنید

منوی سایت را طوری طراحی کنید که در همه بخش ها و همه قسمت های صفحه، در اختیار کاربر قرار داشته باشد. رنگ بندی و نحوه نمایش منو را به گونه ای تنظیم کنید که چه در موبایل و چه در دسکتاپ، زیبا و در عین حال کاربردی باشد.

سرعت لود سایت را بهینه سازی کنید

کاربران نمی توانند زمان زیادی را منتظر لود شدن سایت شما بمانند. یک سایت با سرعت بارگذاری مناسب، ظرف مدت یک تا دو ثانیه لود میشود. برای بهینه سازی سرعت بارگذاری سایت، از فایل های css فشرده استفاده کرده و میزبانی فایل های جاوااسکریپت را به گوگل بسپارید.

در استفاده از تصاویر زیاده روی نکنید

در استفاده از تصاویر زیاده روی نکنید

نیازی نیست که تصاویر همه جای سایت شما حضور داشته باشند! استفاده از تصویر به عنوان بک گراند بلوک های متن، تنها باعث سنگین شدن سایت و بیشتر شدن زمان بارگذاری آن خواهد شد.

اما اگر اصرار به این کار دارید، تصاویر انتخابی برای پس زمینه نباید بیش از 1 مگابایت حجم داشته باشند.

از فونت مناسب استفاده کنید

استفاده از فونت و رعایت اندازه مناسب آن، تأثیر به سزایی در رضایت کاربران خواهد داشت. بهتر است نحوه نمایش متون در موبایل و دسکتاپ را بررسی کرده و در صورت لزوم، تغییرات لازم را اعمال کنید.

از به کاربردن چندین فونت متفاوت پرهیز کنید، زیرا باعث آشفتگی ظاهر وب سایت خواهد شد.

از عناصر گرافیکی استفاده کنید

برای جذابیت بیشتر صفحات سایت خود، بهتر است از عناصر و ابزار های گرافیکی مانند گردینت ها و آیکون ها  استفاده کنید. استفاده درست و به جا از این عناصر جذابیت بیشتری به صفحات سایت بخشیده و باعث ایجاد علاقه بیشتر در کاربر می شود.

از سبک های قدیمی استفاده نکنید

در طراحی صفحات، از تصاویر gif قدیمی، ایموجی های نامربوط و عناصر بصری به مقدار زیاد استفاده نکنید. سعی کنید سبک طراحی شما، مطابق با زمان کنونی باشد. ترندهای طراحی وب سایت در زمان حال را همواره در نظر گرفته  و با ترکیبی از خلاقیت خود و الهام از آن ترندها، وب سایت خاص خود را طراحی کنید.

  • همیار توسعه
  • ۰
  • ۰

بازار اینترنتی و خرید و فروش آنلاین، از دهه های پیشین آغاز شد و از آن زمان تا کنون همواره در حال گسترش بوده است؛ اما شرایط جدید حاکم بر دنیا (برقراری قرنطینه و محدودیت در تردد)، باعث گسترش بیش از پیش ضریب نفوذ استفاده از اینترنت در زندگی روزمره و کسب و کارها شده است.

بنابر شرایط موجود و افزایش تمایل کاربران اینترنت، به انجام خرید به صورت اینترنتی، می توان نتیجه گرفت، طراحی فروشگاه اینترنتی، یکی از مهم ترین نیازهای فروشندگان، برای ادامه حیاتِ کسب و کار آنها است. چرا که در شرایط کنونی، تنها داشتن یک فروشگاه اینترنتی است که می تواند موجب بقای فروش محصولات و حتی رشد بیشتر آن بشود.

در این مقاله، به معرفی و بررسی بهترین طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در سال 98 می پردازیم. به این ترتیب می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود، مناسب ترین شرکت را برای طراحی سایت، بیابید و کار ساخت فروشگاه اینترنتی خود را با اطمینان بیشتر به دست افراد حرفه ای و متخصص بسپارید.

طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت حرفه‌ای

طراحی سایت و به طور ویژه، طراحی فروشگاه اینترنتی، خدمتی حرفه ای و تخصصی است که بسیاری از شرکت ها با قیمت های گوناگون، به راحتی، برای مشتریان خود انجام می دهند. اما تنها تعداد کمی از فروشگاه های اینترنتی، با استقبال مشتریان مواجه شده و به خوبی در میان مشتریان و کاربران اینترنت، مطرح می شوند. آیا این موفقیت، حاصل شانس و اقبال فروشندگان است؟

خیر! موفقیت فروشگاه های اینترنتی، اتفاقی نیست و به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از مهم ترین این عوامل، طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت حرفه ای است.

طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

شاید بتوان مراحل طراحی یک فروشگاه اینترنتی موفق را در دو گام تعریف کرد:

  1. طراحی سایت فروشگاهی
  2. سئو، محتوا گذاری و بازاریابی اینترنتی

برای کسب موفقیت در فروش آنلاین، لازم است تا هریک از این دو مرحله به طور حرفه ای و با رعایت اصول تخصصی انجام شوند. ممکن است طراحی یک فروشگاه توسط برترین طراحان انجام شود؛ اما به دلیل سئوی نامناسب و بازاریابی ضعیف، آنچنان که باید، در میان مشتریان مطرح نشود. از طرفی ممکن است یک فروشگاه اینترنتی، با وجود سئوی قوی، طراحی ضعیف و نامطلوبی داشته باشد. در این حالت نیز، کاربران، به خرید کردن از چنین فروشگاهی، علاقه نشان نمی دهند.

بنابراین پیش از هر اقدامی، باید توجه نمود که "طراحی حرفه ای سایت " و "سئو سایت و محتوا گذاری"، مکمل یک دیگر هستند و هریک از آنها بدون وجود دیگری، نتیجه مطلوبی را حاصل نمی کند.

طراح سایت یا شرکت طراحی سایت؟

طراح سایت یا شرکت طراحی سایت؟

بسیاری از طراحان وب سایت، دانشجویان و طراحان دورکار (فری لنسر) نیز می توانند کار طراحی فروشگاه اینترنتی را انجام دهند. امتیاز سپردن کار به چنین افرادی، هزینه پایین تر آن است. اما انتخاب یک شرکت معتبر برای طراحی سایت، علی رغم هزینه بیشتر، مزایای بسیار مهمی دارد:

  1. هنگام انتخاب یک شرکت برای طراحی سایت، می توانید نمونه کارهای پیشین آن شرکت را ملاک قرار داده و بر اساس آن شرکت مورد نظر را برای طراحی انتخاب نمایید.

در واقع وجود نمونه کارهای حرفه ای، مهر تأییدی بر اعتبار شرکت مورد نظر و تخصص و مهارت طراحان آن است.

  1. با انتخاب یک شرکت معتبر برای طراحی سایت، می توانید از خدمات پس از اتمام طراحی بهره مند شوید. معمولا طراحان شخصی، پس از اتمام کار، چنین خدماتی را ارائه نمی دهند.
  2. با انتخاب یک شرکت، می توانید در صورت لزوم، به طور حضوری به محل شرکت مراجعه کنید.
  3. طراحان وب مشغول به کار در شرکت های معتبر، پس از نشان دادن سطح بالایی از تجربه، مهارت و تخصص، در این شرکت ها استخدام می شوند؛بنابراین می توانید به دانش و تجربه این طراحان اعتماد کنید.
  4. شرکت های طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی، معمولا فهرستی از چک لیست ها را در اختیار متقاضیان قرار داده و بر اساس آن طراحی سایت را انجام می دهند.

در واقع شرکت ها متعهد می شوند تا طراحی سایت را بر اساس ویژگی های انتخابی مشتری انجام دهند. طبعا چنانچه وب سایت تحویل داده شده با ویژگی های مندرج در قرارداد، هماهنگی نداشته باشد، می توان آن را به طور قانونی پیگیری نمود.

ویژگی هایی مانند طراحی واکنش گرا یا responsive، قالب حرفه ای، ظاهر آراسته و چشم نواز صفحات، ساخت درگاه پرداخت بانکی و سئوی پایه، مواردی هستند که معمولا اکثر شرکت های طراحی سایت، در نظر گرفته و کار طراحی را بر اساس آنها انجام می دهند.

برترین شرکت های طراحی فروشگاه اینترنتی در سال 98

فروش گستر

فروش گستر

فروش گستر یکی از شرکت های موفق در حوزه طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی است. این شرکت، در دهه هشتاد شمسی آغاز به کار نمود. فروش گستر در طراحی فروشگاه اینترنتی، علاوه بر طراحی بر اساس ویژگی های حرفه ای، خدمات گسترده ای را به مشتریان خود ارائه می دهد؛ از جمله:

  • امکان ایجاد سیستم رزرو وقت و نوبت دهی
  • ایجاد سیستم اجاره کالا و املاک
  • ایجاد سیستم فروش انواع فایل و محتوا
  • ایجاد سیستم بازاریابی شبکه ای
  • ایجاد امکان ثبت سفارش
  • ایجاد سیستم فروش اقساطی، فروش مزایده ای و مناقصه ای
  • ایجاد سیستم فروش عمده آنلاین
  • امکان مدیریت چندین فروشگاه
  • ایجاد فروشگاه به صورت Market place
  • عکاسی 360 درجه
  • طراحی تم فروشگاهی
  • تدوین استراتژی
  • اتصال به سایر سیستم های نرم افزاری

برخی از مشتریان فروش گستر

  • صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران
  • شیما کفش
  • تلاونگ
  • مجتمع پروتئینی دارا
  • مبتکران فیلتر

لیموبیت

لیموبیت

لیمو بیت از دیگر شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی فروشگاه اینترنتی با سابقه ای درخشان و طولانی است. لیمو بیت برای طراحی فروشگاه اینترنتی خدمات بسیاری را ارائه کرده و امکانات متنوعی را در اختیار مشتریان خود می گذارد. از جمله این خدمات می توان به این موارد اشاره کرد:

  • پشتیبانی 24 ساعته
  • طراحی پنل مدیریت اختصاصی
  • عضویت با شماره موبایل
  • امکان ورود کاربران با گوگل و فیس بوک
  • ایجاد سامانه ارسال پیامک
  • طراحی اپلیکیشن اندروید و IOS
  • اتصال به درگاه های بانکی داخلی و خارجی
  • فروشگاه ساز جانبی
  • سیستم تولید سرنخ فروش
  • اتصال به سیستم حسابداری
  • ایجاد فروشگاه به صورت Market place
  • ایجاد فروشگاه به صورت Multi Store
  • ایجاد سیستم Drop Shipping
  • اتصال به شبکه های اجتماعی
  • سیستم همکاری در فروش و بازاریابی پورسانتی

برخی از مشتریان لیموبیت

  • کشتگران سرزمین پارس
  • اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین
  • فروشگاه سیلورسیب
  • فروشگاه زوبیک
  • فروشگاه حاج عمو
  • فروشگاه می مارت
  • فروشگاه گلوبال گیت
  • فروشگاه اوپوکو

شرکت ویستا

ویستا

ویستا اپ، در سال 94 با همکاری گروهی از طراحان وب، کار خود را شروع کرد. این شرکت با وجود گذشت تنها چندسال از آغاز فعالیت خود، تاکنون بالغ بر 300 پروژه را به انجام رسانده است. ویستا اپ، به جز طراحی سایت، خدمات بهینه سازی و طراحی اپلیکیشن موبایلی را نیز ارائه می دهد.

خدمات ویژه ویستا برای مشتریان خود:

  • پشتیبانی 24 ساعته
  • طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی
  • خدمات طراحی گرافیکی
  • بازاریابی به وسیله رپورتاژ و ادوردز
  • طراحی نرم افزارهای تحت وب
  • تعریف روش های مختلف پرداخت و ارسال
  • ارسال خبرنامه ایمیلی و پیامکی
  • ایجاد سیستم چند فروشندگی
  • بهینه سازی سرعت وب سایت
  • ایجاد سیستم کوپن تخفیف کالا

برخی از مشتریان ویستا اپ:

  • فروشگاه ماشین سازی اسلامی
  • فروشگاه ستایش کابل
  • رستوران ویرافود
  • تاکسی یاب پرفایس

طراحی سایت نوین

نوین

نوین از جمله برترین شرکت ها در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی است. این شرکت با داشتن بیش از ده سال سابقه کار، طراحی وب سایت های بسیاری را در کارنامه خود دارد. نوین خدمات ویژه ای را به مشتریان خود ارائه می کند:

  • طراحی فروشگاه با ظاهر چشم نواز و حرفه ای
  • رعایت استانداردهای جهانی
  • سرعت بالا
  • سئوی پایه
  • طراحی اختصاصی
  • امنیت قوی
  • امکان ایجاد فروشگاه با هزینه اقتصادی
  • تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام

برخی از مشتریان نوین

  • سلینوی کاله
  • دیدوگرام
  • گوشی شاپ
  • ملی پیامک
  • همیار زبان
  • موبایل کمک

طراحی سایت همیار توسعه

همیار توسعه

همیار توسعه فعالیت خود را از سال 94 آغاز کرد و از آن زمان تاکنون توانسته است افتخارات بسیاری را در این زمینه کسب نماید. همیار توسعه موفقیت خود را مدیون وجود تیم حرفه ای طراحی وب و تجربه و تخصص آنان می داند.

شاید بتوان گفت، طراحی اپلیکیشن موبایلی رایگان، یکی از بهترین مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی همیار توسعه است.

همیار توسعه در طراحی فروشگاه اینترنتی بر اساس موارد زیر عمل می کند:

  • طراحی واکنش گرا و ریسپانسیو
  • تعریف روش های ارسال متنوع
  • تعریف روش های متنوع
  • ایجاد فیلترهای جستجوی پیشرفته
  • طراحی انواع منوها برای سهولت دسترسی کاربران به قسمت های مختلف
  • نمایش کامل جزئیات و مشخصات محصولات
  • تعریف انواع تخفیف ها و جشنواره های فروش ویژه
  • ایجاد سپر امنیتی برای جلوگیری از هک شدن
  • اتصال به شبکه های اجتماعی
  • ارائه خدمات تولید محتوا، محتوا گذاری و سئو
  • آموزش رایگان نحوه مدیریت سایت

بخشی از مشتریان همیار توسعه:

  • فروشگاه اینترنتی مایا مد
  • فروشگاه سینا وت
  • فروشگاه ابزار آنلاین
  • فولاد سترگ ماهان
  • مجتمع آموزشی مفید

کاسپید

کاسپید

کاسپید فعالیت حرفه ای خود را در سال 78 شمسی آغاز نمود و تاکنون در زمینه طراحی وب سایت ها، طراحی اپلیکیشن موبایل، بهینه سازی سایت برای گوگل و طراحی فروشگاه اینترنتی، عملکرد درخشانی داشته و با بیش از 1000 شرکت داخلی و خارجی همکاری کرده است.

خدمات کاسپید به مشتریان خود:

  • طراحی حرفه ای و چشم نواز
  • تحقیقات بازار و شناسایی مخاطبان
  • آنالیز کلمات کلیدی
  • برنامه نویسی با زبان های گوناگون بر حسب نیاز مشتری
  • ایجاد جستجوی پیشرفته و فیلتر های گوناگون برای دسته بندی محصولات
  • ارتباط با پنل پیامک و ایمیل
  • طراحی کاملا اختصاصی

برخی از مشتریان کاسپید

  • بستنی میهن
  • بانک آینده
  • مستر تیستر
  • مهیا پروتئین
  • فروشگاه بازی و سرگرمی دوز
  • کشت و صنعت پنج گل پروران
  • پاک چوب
  • آماتا مد

 

 

  • همیار توسعه
  • ۰
  • ۰

پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی و بارگذاری توضیحات محصولات و محتوا، نوبت به بارگذاری تصاویر می رسد. به جرات می توان گفت هیچ فاکتوری مانند تصاویر مناسب از محصولات، نمی تواند در متقاعد کردن کاربران برای خرید، تأثیر گذار باشد. عکاسی از محصولات برای فروشگاه اینترنتی، شاخه ای از هنر عکاسی است که نقش به سزایی در ارائه محصولات به مخاطب دارد.

تصاویر تهیه شده از محصولات، باید علاوه بر نورپردازی و چیدمان اصولی، جزئیات محصول را به وضوح و با کیفیت بالا نشان دهد. ترکیب بندی تصویر، عامل دیگری است که در زیبایی و برازندگی تصویر نهایی بسیار اثرگذار است.

اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید یا قصد فروش محصولات خود در شبکه های اجتماعی را دارید، بهتر است به عکس برداری از محصولات با موبایل های رده پایین و دوربین های غیرحرفه ای، حتی فکر هم نکنید! چرا که عکاسی از محصولات، کاری حرفه ای است و علاوه بر تجربه و دانش فراوان در امر عکاسی، نیازمند تجهیزات مناسب می باشد.

بدون شک، صرف هزینه برای تهیه تصاویر حرفه ای و با کیفیت از محصولات، موجب افزایش علاقه مندی مشتریان و به تبع آن، افزایش فروش خواهد شد. در این مقاله در مورد آموزش عکاسی از محصولات برای فروشگاه اینترنتی، توضیحاتی ارائه خواهد شد.

وسایل ضروری برای عکاسی از محصولات

وسایل ضروری برای عکاسی از محصولات - دوربین عکاسی

دوربین

دوربین شما برای عکاسی از محصولات، می تواند یک دوربین حرفه ای یا یک موبایل با دوربین پیشرفته باشد. نیازی نیست برای عکاسی از محصولات، دوربین های خیلی گران قیمت تهیه کنید، اما دوربین شما باید حداقل های امکانات مورد نیاز برای عکاسی را در اختیار شما بگذارد.

وسایل ضروری برای عکاسی از محصولات - منابع نور

منابع نور

عکاسان حرفه ای، برای نورپردازی سوژه مورد نظرشان، از وسایل مختلفی استفاده می کنند. رینگ لایت، لایت باکس، فلاش استودیویی و نور طبیعی خورشید، از جمله وسایل نورپردازی سوژه در عکاسی صنعتی هستند.

برای انتخاب منبع نور مناسب، باید با توجه به اندازه، جنس، بافت و نوع محصول، منبع نور مورد نیاز کار خود را برگزینید.

وسایل ضروری برای عکاسی از محصولات - اصلاح کننده ها و صفحات پخش کننده نور

اصلاح کننده ها و صفحات پخش کننده نور

  • اصلاح کننده ها و صفحات پخش کننده نور، گاهی اوقات برای جهت دهی دقیق تر به نور خروجی از منبع به کار رفته و نور خروجی را به سوی نقطه مورد نظر عکاس هدایت می کنند (مانند کاسه فلاش، بیوتی دیش، گرید و اسنوت)
  • برخی از این اصلاح کننده ها، به عنوان انعکاس دهنده (رفلکتور) و پخش کننده عمل کرده و نور قوی منبع نورپردازی را روی سوژه بازتاب می دهند. (مانند چتر های عکاسی و صفحات انعکاسی)
  • برخی دیگر نیز با عبور دادن نور منبع از خود، آن را تلطیف کرده و به روی سوژه می تابانند. این دسته از اصلاح کننده های نور برای نرم تر کردن نور تابیده شده به سوژه و حذف سایه های بسیار تند (شارپ) به کار می روند. (مانند صفحات نیمه مات که روی فلاش نصب می شوند، صفحه لانه زنبوری، دیفیوزر ها یا چترهای نیمه شفاف)

وسایل ضروری برای عکاسی از محصولات - لایت باکس یا سوئیپ

لایت باکس یا سوئیپ

برای عکاسی از محصولات، نیاز دارید که سوژه خود را روی سطحی (و در محیطی مناسب) قرار دهید. اگر کمی در مورد عکاسی از محصولات جستجو کرده باشید، حتما تصاویری از جعبه های سفید رنگ دیده اید که سوژه ها را برای عکاسی داخل آن می گذارند. به این جعبه های سفید رنگ لایت باکس یا خیمه عکاسی گفته می شود. لایت باکس معمولا از صفحات نیمه شفاف و مات ساخته می شود تا بتواند نور مورد نیاز برای عکاسی از محصول داخل باکس را از خود عبور دهد. البته لایت باکس هایی با اندازه بزرگ وجود دارند که امکان کار گذاشتن منابع نور داخل آن ها وجود دارد.

سوئیپ، صفحه ای (معمولا کاغذی و با رنگ روشن و یکدست) با اندازه متناسب با محصول است. در بسیاری از موارد، بهتر است به جای قرار دادن سوژه درون لایت باکس، آن را روی سوئیپ قرار داد.

استفاده از لایت باکس، روشی بسیار خوب برای عکاسی از اشیاء و محصولاتی با اندازه کوچک است.

اما اگر قرار باشد از محصولاتی به بزرگی یخچال، مبلمان یا کمد عکس بگیرید، چطور؟ مسلما در آن هنگام نمی توانید لایت باکسی به آن بزرگی تهیه کنید.

عکاسان در چنین مواردی از سوئیپ استفاده می کنند و محصول را روی آن قرار می دهند، سپس با تجهیزات نورپردازی (با قطر زیاد و شدت متناسب)، نور مورد نیاز برای عکاسی را تأمین می کنند.

مزیت استفاده از سوئیپ تمرکز اصلی تصویر روی محصول و پنهان ماندن محل شروع دیوار است. همچنین استفاده از سوئیپ در عکاسی صنعتی باعث ساده نگه داشتن زمینه شده و تمرکز مخاطب را به سوژه معطوف می کند.

نرم افزار ویرایش عکس (مانند فتوشاپ و لایتروم) برای ادیت پایانی عکس

معمولا همه عکس ها، هرچه قدر هم که حرفه ای تهیه شده باشند، پس از پایان کار، احتیاج به اندکی ویرایش دارند، ممکن است ویرایش عکس تنها یک تغییر سایز جزئی باشد. در برخی موارد عکاسان هنگام ادیت عکس (پست پروداکشن) تغییراتی را در نورپردازی عکس ایجاد می کنند تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند.

مقدمات کار برای عکاسی از محصولات

مقدمات کار برای عکاسی از محصولات

آماده سازی محیط

پیش از هر کاری ابتدا محیط را آماده کنید. آیا قرار است سوژه را درون لایت باکس قرار دهید؟ یا قرار است از سوئیپ استفاده کنید؟ یا می خواهید سوژه را روی در چیدمانی خاص و روی سطحی مانند میز قرار دهید؟

با توجه به منابع نوری که برای عکاسی در نظر گرفته اید، سوژه را در محل مورد نظر قرار داده و محیط عکاسی را آماده کنید.

فراموش نکنید که پیش از شروع عکاسی، محصول مورد نظر و محیط عکاسی (مثلا سطح میزی که محصول روی آن قرار گرفته ) را به خوبی تمیز کنید تا لکه های ناخواسته در تصاویر ثبت نشوند.

این موضوع در عکاسی از محصولات براق بسیار اهمیت دارد. بهتر است محصولات براق و شیشه ای را با دستمال نخی کاملا تمیز کنید تا هیچ لکه و اثر انگشتی روی آن دیده نشود.

نورپردازی در عکاسی

نورپردازی

حال که چیدمان مناسب را انتخاب کرده و محصول را در جای مناسب قرار دادید، نوبت به نورپردازی می رسد. همان طور که گفته شد، برای نورپردازی از تجهیزات بسیار متنوع و البته گران قیمتی استفاده می شود.

فلش های استودیویی، سافت باکس ها و رفلکتورها، از متداول ترین تجهیزات برای عکاسی صنعتی هستند. اما اگر چنین امکانات و لوازمی را در اختیار ندارید، می توانید از ترکیب چند لامپ رشته و برگه های کاغذ(برای بازتابیدن نور، در صورت لزوم) استفاده کنید.

چراغ های مطالعه با پایه قابل تنظیم، وسیله ای است که می توانید با قیمت مناسب تهیه کرده و در عکاسی از محصولات برای فروشگاه اینترنتی، از آن استفاده کنید. پیشنهاد می شود لااقل دو منبع نور خوب، برای عکاسی از محصول تهیه کنید.

ترکیب نور پروژه شما بستگی به نوع محصول، چیدمان سوژه و میزان نور مورد نظر دارد. گاهی نیز ممکن است بخواهید با به کار بردن منابع نوری خاص، جلوه های ویژه ای در تصویر ایجاد کنید.

ممکن است بتوانید عکاسی از محصول خود را به سادگی زیر نور خورشید و در کنار پنجره ای نورگیر انجام دهید. استفاده از نور طبیعی، جلوه گرم و جذابی به عکس می دهد.

نورپردازی باید به گونه ای انجام شود که سایه های تند و زننده در سوژه ایجاد نشده و جزئیات محصول به خوبی دیده شود. برای حذف سایه های تند، از تجهیزات مناسب استفاده کنید.

یک نکته مهم در نورپردازی:

هیچ گاه نور طبیعی و نور مصنوعی را با یک دیگر ترکیب نکنید و تنها از یکی از این منابع استفاده نمایید.

استفاده از منبع نور در پس زمینه، باعث میشود که محصول برجسته تر به نظر برسد و به نوعی از بک گراند، جدا دیده شود.

آماده سازی دوربین عکاسی

آماده سازی دوربین

حال نوبت به آماده سازی دوربین می رسد. پیشنهاد می شود حتما از سه پایه و ریموت استفاده کنید تا در انتخاب سرعت های پایین شاتر، آزادی عمل بیشتری داشته باشید.

تنظیم عمق میدان وضوح:

هنگامی که دریچه دیافراگم را بسته و تنگ تر در نظر بگیرید، عمق میدان وضوح بیشتری خواهید داشت. افزایش عمق میدان وضوح، به این معنی است که سوژه شما تا عمق بیشتری از تصویر، به صورت واضح و با جزئیات ثبت می شود. البته ممکن است در همه پروژه ها به عمق میدان زیاد نیازی نداشته باشید، این موضوع به نوع محصول، اندازه آن و نوع لنز مورد استفاده شما (فاصله کانونی) بستگی دارد.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که با تنگ کردن دیافراگم (انتخاب عدد بزرگتر) نور ورودی به سنسور دوربین کمتر خواهد شد و باید این کمبود نور را با کم کردن سرعت شاتر یا افزایش ایزو (حساسیت) جبران نمایید.

استفاده از لنز مناسب

  • برای عکاسی از محصولاتی با اندازه کوچک، مانند انگشتر، جواهرات کوچک و ... بهتر است از لنز ماکرو استفاده کنید. اگر از دوربین نیمه حرفه ای، موبایل یا کامپکت استفاده می کنید، معمولا حالت ماکرو در قسمت تنظیمات دوربین قابل انتخاب است.
  • برای عکاسی از محصولات بزرگ تر بهتر است از لنز نرمال و تله استفاده کنید. این لنز ها معمولا فاصله کانونی بالای 50- 60 میلی متر دارند. با استفاده از لنز نرمال و تله، محصول را بدون اغراق در پرسپکتیو و با ظاهر واقعی خود ثبت می کنید.
  • هنگام عکاسی در حالت ماکرو، یا به قصد ایجاد جلوه های خاص، می توانید از لنز های واید نیز بهره ببرید. این لنز های معمولا دارای فاصله کانونی زیر 36 میلی متر هستند.
  • همچنین استفاده از لنزی با قابلیت زوم، به شما کمک می کند تا راحت تر ترکیب بندی مورد نظر خود را ایجاد کرده و برای کوچک ترین تغییر، مجبور به جا به جا کردن دوربین نباشید.

عکس بگیرید! اما نکات عکاسی را فراموش نکنید

عکس بگیرید! اما فراموش نکنید:

  • حالت های مختلف نورپردازی و دیافراگم های متفاوت را امتحان کنید. عکس های زیادی بگیرید تا بتوانید بهترین آنها را انتخاب کنید.
  • اگر نیاز دارید که پس زمینه تصویر را جدا کنید، بهتر است به گونه ای عمل کنید که پس زمینه سوژه با آن اختلاف رنگ داشته باشد. همچنین در چنین شرایطی باید از زمینه ای با رنگ یک دست (سفید کامل یا سیاه کامل) استفاده کنید.
  • از زاویه های مختلف محصول عکس بگیرید تا تمام جزئیات آن برای مشتری نمایان باشد.
  • فراموش نکنید که لوگوی محصول به خوبی در تصویر دیده شود.
  • کاری کنید که اندازه محصولات در تصویر مشخص باشد. می توانید این کار را با در دست گرفتن محصول یا مثلا قرار دادن محصولات کوچک در کنار خط کش انجام دهید. مشتریان همیشه دوست دارند اندازه محصول و تمام جزئیات آن را پیش از خرید ببینند.
  • ترکیب بندی صحیح را رعایت کنید. قرار دادن سوژه در وسط کادر، همیشه کار صحیحی نیست. مطالعه کتاب های آموزش ترکیب بندی در عکاسی می تواند در انتخاب ترکیب بندی درست به شما کمک کند. یکی از بهترین کتاب ها در این زمینه، "ترکیب بندی در عکاسی" نوشته هارولد مانته است.
  • در صورتی که سوژه را در ترکیب با وسایل دیگر قرار می دهید، آن وسایل جانبی را طوری انتخاب کنید که حواس مخاطب از سوژه اصلی منحرف نشود.
  • هرگز! هرگز! برای تأمین نور مورد نیاز از فلاش موبایل یا دوربین به تنهایی استفاده نکنید. پیشنهاد می شود فلاش دوربین را خاموش کرده و نور مورد نیازتان را با تجهیزات نورپردازی یا فلاش استودیویی تأمین کنید.

استفاده از تلطیف کننده های نور را فراموش نکنید.

  • افزودن ایزو یا حساسیت دوربین، نور بیشتری را ثبت می کند اما باعث افزایش نویز در تصویر خواهد شد و کیفیت تصویر را از بین می برد. بنابراین برای جبران کمبود نور بهتر است سرعت شاتر را کم کنید.
  • هنگام ویرایش نهایی در نرم افزار، کنتراست تصویر را برای نمایش در جذاب ترین حالت، تنظیم کنید.

 

  • همیار توسعه